A FONTE DE SAM VITÓRIO (SOUTULHO)

Os mais ancians aínda lembram um pequeno Sam Vitório, velho e “apolilhado”. É possível que quando a igreja estivo em Vila Nova, o Santinho gozava de algum dia de festividade do ano. As festas em Soutulho som As Candeas (2 Fevereiro), Sam António (13 Junho), Nossa Senhora (15 Agosto), Sam Roque (16 Agosto), Os Sacramentos (17 Agosto) e Sam Miguel (29 Setembro).
A fonte encontra-se abaixo do igrexario. Da mais antiga que se lembra, a auga saia entre umhas pedras. Alá ia-se e vai-se pola auga para  faze-la bendita e  bendizer as criaturas. O Domingo de Ramos os vezinhos e vezinhas da parróquia além de levar o ramo , feito de oliveira e loureio, também se ia a fonte  a auga em botelhas que despois  bendicía o crego.Cando se prantava e se sementava, cumha ponlinha desse ramo e um pouquinho dessa auga bendita, bendicíase as leiras para ter boas colheitas.
O ciclo da auga da Fonte de Sam Vitório nom só rematava no curuto das cabeças das criaturas, nem nos Agros, Agras e Agrelas dos vezinhos de Soutulho. A auga da o Rego das Bragueiras , logo forma O Rego de Lobím que morre no Rio Grande (Anlhóns).

Comentarios